måndag 9 januari 2012

hej på er!

Heej! jag har blivit lite mer frånvarande med att blogga just nu... jag vet inte riktigt varför, men jag ska försöka bli bättre på det :)

Jag har precis läst ut en bok, som var en helt otrolig läsupplevelse!
Den får en att verkligen tänka efter och man känner att man verkligen har människor omkring sig som faktiskt älskar en och som vill hjälpa dig på din väg... Boken heter "inspärrad" skriven utav Teresa Cooper. Den handlar om hennes svåra uppväxt... Hennes mamma var psykiskt sjuk och hennes pappa gravt alkoliserad, det resulterar i att hon hamnar på barnhem, men efter en tid så får hon en ny socialarbetare som skickar henne till Kendall House i Kent, där hon blir utsatt för den ökände inspärringsmetoden, som fanns under 1800-talet...Hon får massor av sinnesförvirrande droger och om hon vägrade ta dom hotades hon med 163 dagar i isoleringscell...

Den är spännande från början till slut och det är helt otroligt att någon levande människa kan ha uttstått så mycket farliga droger...
Den får en att tänka om och se på vardagen på ett annat sätt... efter att ha läst boken så tänker jag mer på att, jag har det bra och jag vill vara kvar i vardagen.... (inte för att jag inte ville det innan, utan hon beskriver det i boken) men i alla fall.... Jag rekommenderar den här boken starkt!

Källa: Google



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar