onsdag 10 augusti 2011

Changing the World - Official World Scout Jamboree song 2011, by Daniel ...



Jag har kommit på att det kommer bli svårt att sluta sjunga på den
här låten! Den är så bra.... I två veckor har man börjat varje dag med att sjunga denna
låt, Som betyder så mycket för alla oss som var med på WSJ 2011.

Jag kan själv hela texten utantill, och jag sjunger den hela tiden, Vilket
vissa i min familj tycker är irriterande.

Men låten betyder mycket och har ett budskap....
När man lever så nära andra människor som har samma intressen och ganska lika åsikter
så hamnar man som i en bubbla.... Man är fast där ett bra tag, till och med efter att man
kommit hem och alla förstår inte riktigt varför man är som man är, Mamma och pappa
vet ju det, men det är för att varje gång jag kommer hem från
ett stort läger så är jag så trött så att mamma misstänker att jag har tagit droger,
Vilket jag faktiskt inte har, Man är som sagt fast i sin lilla bubbla som
är utesluten från alla andra i omvärlden, Man är inte själv medveten om vad som egentligen
händer man är bara medveten om vad som händer i sin lilla bubbla, som har vart en
verklighet i nästan två veckor....

Jag älskar läger och jag kommer verkligen att sakna detta läger som är det bästa
lägret jag vart på hittills men Det är ändå lika skönt varje gång att få veta sista dagen att
idag kommer jag komma hem, Jag kommer få krama min mamma och pappa, jag kommer
få sova i min säng och jag behöver inte ta hänsyn till en bunt andra snälla människor....

Självklart visar jag hänsyn till mina föräldrar det är inte så att jag slutar med det helt.
Men det är skönt att bara få komma hem, ta på sig sköna kläder och titta på en bra film,
och inte tänka på någon annan.

Det här lägret kommer att finnas kvar i mitt hjärta med mycket kärlek och jag kommer aldrig
glömma alla mina nya vänner från bland annat Amerika, Japan och Korea....
Därför ser jag fram emot nästa sommar då det är jamboree nere i Danmark som jag hoppas
kunna åka på och jag hoppas få se mina kompisar från den här jamboreen.... :)

för mig är en Jamboree en av dom bästa upplevelserna som kan hända
Man får inte så många chanser att åka på en Jamboree, Det är "once in a life time" på riktigt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar