lördag 23 juli 2011

oroligt här hemma....!

Mamma håller på att flippa ur... eller ja hon flippade ur i går när hon fick reda på
skottlossningen i Norge. Hon tycker att det är hemskt och jaa det tycker 
jag verkligen också, Jag menar hur kan man ens komma på att 
döda nästan hundra människor sammanlagt??? och inte nog med det så 
åker jag och Sebbe på scoutläger i Skåne på tisdag och det gör mamma ännu mer upprörd!!

Så i går låg hon och grubbla och grubbla och i morse när hon
vaknade så skulle vi inte få åka på läger för att det kan hända någonting, och ja det kan det
väll. Men han som troligen låg bakom det i Oslo är ju häktad och om 
han döms till fängelse vilket han troligen blir så kommer han inte ut förens om 14 år eller
om han nu får livstid och i Norge så innebär ju det hela livet ut ända tills man dör!
Jag hoppas verkligen att han får livstid för det han gjort! man kan ju inte riktigt vara frisk om man 
tänker att:

Hallå! ja jag hade tänkt döda en si sådär hundra ungdomar idag vad ska du göra??
Det är ju inte friskt! 

Men mamma behöver heller inte oroa sig för att vi ska råka illa ut,
Vi kan ju kanske bryta en arm eller nått men i alla fall  Det lägret som var ute på den Norska
ön var ju ett politiskt ungdoms läger, Det är inte riktigt samma sak som ett scoutläger.

Men jag lider med dom ungdomar som förlorade sina bästa vänner i går.
Men jag är också oerhört imponerad att det var så många som hjälpte till.. Det var ju massor
av frivilliga som hjälpte till att dra upp ungdomar ur vattnet
och körde dom till närmaste hotell där dom fick prata och bearbeta det som hänt 
Vilket troligen kommer att ta lång tid. 

Jag tycker också att Aftonbladet har lite dålig respekt för dom omkomna ungdomarna...
jag tycker inte att man visar nån större respekt  när man visar bilder på dom
alldeles blodiga och ihop sjunkna mot en klippa där dom inte undkommit den onda 
gärningsmannen, Dom visar heller ingen respekt för dom drunknade ungdomar som försökte i panik att 
rädda sig själva men inte orkade simma eller tyckte att det blev för kallt. 
Det är vad jag tycker men alla tycker olika och jag respekterar 
allas era åsikter!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar