söndag 17 juli 2011

Guldbröllop och 70-års fest

Min mormor och morfar firade guldbröllop och 70 år samtidigt igår.
Allt dom ville ha var en sju brakande fest och det kan jag lova er.... Det fick dom!

Jag har alltid beundrat och sett upp till mina morföräldrar, Dom har alltid haft sitt hem öppet
för oss, vare sig vi var nyktra eller onyktra, panka eller rika, arga eller glada....
vare sig vissa av oss har varit förjävliga mot dom så har dom fortfarande sitt hem öppet för oss!
Det är kärlek, i mina ögon.

Min mamma som är äldsta dottern skrev en dikt som var helt otrolig, Hon skrev den till sina
föräldrar för att hon älskar dom för att just dom är hennes föräldrar.
Min mammas dikkt fick mig att inse en sak.... min mormor och morfar är världens bästa,
som sagt oavsätt på vilket humör man än är! och jag älskar dom för att dom är mina morföräldrar.
Jag skulle inte vilja ha någon annan mormor eller morfar, Dom äger! :)

Men det har ju inte alltid varit så lätt för vare sig min mormor, morfar, mamma eller hennes två systrar.

Min mormor fick min mamma när hon 17 år gammal och min morfar låg i det militära, Det måste ha varit så svårt att inte ha den man älskar mest vid sin sida när man uppfostrar ett barn, visst hon hade andra omkring sig, och hon hade det säkert bra, Sen fick min mormor också två yngre döttrar och eftersom min mormor och morfar jobbade natt så fick det ibland bli så att min då sjuåriga mamma fick ta hand om sina småsyskon, det var ju så det var på den tiden.

Men trotts allt som dom gått igenom så har dom lyckats och idag känner jag en jätte stor respekt för både mina morföräldrar men också mina underbara mostrar och inte minst min oändligt vackra och kloka mamma som stöttat mig i vått och torrt.

Jag beundrar dom starkt och hoppas att det blir flera sånna här träffar, För det blir inte likadant utan dom! <3

                                                Min älskade syster och min älskade morfar                                                  
 Min mormor med henne döttrar


Det sägs ju att "kärlek rostar aldrig" kanske stämmer det... i alla fall i det här fallet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar