söndag 5 juni 2011

Ridö lägret, Västerås 2011

Nu har jag kommit hem från tre nätter och fyra dagar på Ridön i Västerås.
Det var faktiskt väldigt kul det var inte alls som vanliga scoutläger, Jo en sak
är ju vanligt.... Sandra hittade en kille som hon VÄRKLIGEN gillade...

Tro mig det märkte vi!!!

Vi bodde i samma by som Norberg och Arboga. scouterna från Norberg var väldigt
snälla.... inte för att dom från arboga inte var det, jag hann inte lära känna dom.

Temat på lägret var "pirates of the caribbean" så nästan alla var utklädda till pirater.
(mina pirat kläder var dock inte så fina,..tyckte jag) och efter att jag hade haft mina
piratkläder på mig så blev jag kallad för pösbyxetjejen. fråga inte var det kommer ifrån.

första nattten var väldigt lugn förutom att ledarne fick säga till oss tre gånger att det
var läggdags... (vi var ju inte så tysta) sen på dagen så skulle vi på aktiviteter som
t.ex. linbanor och såpbandy, apropå såpbandy....det skulle jag kunna spela på heltid.
Det är så jävla roligt så det är inte sant!! Man har en pressening med vatten och såpa på
så har man borstar som klubbor och en tvål som puck.... det är precis som vanligt bandy,
Men myyyyycket halare. Jag tror att jag ramlade ca femton gånger på tjugo minuter. Det var
jätte kul!!!!
det var också andra aktiviteter men jag kommer inte ihåg någon nu.

på andra natten så..... kommer jag inte ihåg så mycket ifrån???? undra vad det ska betyda?
Jag kommer inte ihåg.

men ialla fall på andra dagen så hade vi vatten aktiviteter, som tur var för det var såå varmt.
vi fick blanda annat segla och bygga barkbåtar? med mera.

Men där på natten så bestämde sig Sandra och Philippa för att dom skulle dygna???
vilket inte var så bra för att Philippa var över trött, så hon skrattade åt en kokosnöt???
Sandra tog i alla fall med sig Rasmus in i tältet och vi skulle spela kort men så blev det inte...
istället så satt Philippa (som låg i sovsäcken brevid mig) och berättade om ord som började på
P för att hon skulle hålla sig vaken.
*pansarvagn
*p piller
*pappa
*pass
*papper
P piller nämnde hon väldigt ofta så när Rasmus skulle gå så viskade han något åt hennne
och så gick han,
och Philippa vänder sig om och vi frågar vad han sa och hon säger:
- Nää, han kallade mig för P piller tjejen, och såg väldigt trött ut.
Då hade dom hört vad vi hade pratat om hela tiden, Jag undrar om han kommer att kalla henne för
det nästa gång vi ses?? det skulle ju vara lite roligt.

Det var VÄLDIGT varmt därborta och vi bodde ju på en äng, så gott skugga, det fanns det inte.
Jag had glömt att ta av mig min klocka och när jag skulle ta av mig den på kvällen så
ser jag ett vitt band på min vänstra handled..... det ser jätte roligt ut!!!

                                                   Det syns inte lika tydligt på den här bilden....



sen har jag bränt näsan också....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar