fredag 11 november 2011

Heej!

 Hej alla som läser, vilket troligen inte är så många eftersom en del tycker att jag har ganska tråkigt liv.... Men i alla fall, Jag har börjat i en Kör! innan gick jag på teater och jag tyckte att det höjde självförtroendet lite, men sen lades föreningen ner och jag orkade inte se om det fanns nån annan teaterförening i närheten, så då tyckte mamma att jag kunde prova på att sjunga i Kör... Så jag började i en nystartade kör, än så länge är vi nog bara två eller fyra pers, men vi hoppas få flera intresserade med oss... Kören är i Kyrkan som ligger nästan precis bakom mitt hus... Men det är inte så att vi sjunger psalmer hela dagarna utan vi får själva komma med förslag på låtar som vi vill sjung, För det är en sak som många tror om man sjunger i kyrkan, Men det har dom fått helt om bakfoten... i alla fall i den här kyrkan :)

Det var länge sen jag bloggade sist, jag vet, men det har vart väldigt mycket läxor på sista tiden och snart är det dags för slutbetyg för första gången! Jag vet att det här låter lite konstigt kanske men det bästa jag vet är att få göra ett prov och känna att "det här gick så bra!" och sen efter det så längtar jag nästan till nästa prov.... Det tycket Sofie lät väldigt konstigt :D vilket jag kkan förstå...

Att kunna känna stolt över att ha klarat ett prov får mig att tänka på en natt då jag drömde att vi för en dag gick på karlbergs skolan och det enda vi inte gjorde var det läraren sa... Så det resulterade i att av 16 frågor så kunde vi bara 2 av dom, och vi hade provet i slutet av lektionen, och jag kommer i håg hur besviken jag kände mig, när jag upptäckt att jag inte kunde någonting! Det kändes inte bra, jag fick liksom en klump i halsen....

Mamma fyller år nästa fredag oxå, (när jag ändå tar upp allt annat) Så på lördagen blir det en dundrande fest!
Jag ska hjälpa till att förbereda vissa saker i morgon, men det kan jag inte säga här för jag vet att jag har en nyfiken mamma som gärna läser min blogg.... ;)

http://www.youtube.com/watch?v=ovaAe8_lO_w

Här är en låt som jag tycker är jättefin att lyssna på.. <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar