torsdag 14 juni 2012

att få vara sju år igen...




Hej allihopa!
Haha börjar ju nästan låta som en riktig bloggare! ;) Snart har första sommarjobbs veckan gått, och  det är faktiskt väldigt roligt att få vara med barnen och få en inblick i hur man egentligen tänkte när man var så liten/stor. 
Det jag tycker är så bra med barnen när dom fortfarande är i 6-7- års åldern är att det finns inga bekymmer. Man får vara barn så mycket man vill i den åldern. Visst det är inte alltid vi kommer överens allihopa, men vi försöker ju lösa det på bästa sätt. 
En annan sak som är så härligt med barnen i den åldern är att man inte behöver skämmas över att man grät den där gången då man fick en boll i huvudet, eller att man såg så konstig ut på skolfotot. För det är ju det som inte får hända när man är fjorton/femton. 
Men jag tycker egentligen så här: Man ska kunna vara barn så länge man kan, 
man hinner ju med den där vuxen biten också! Sen kanske man inte ska bete sig som en fem-åring om man är sjutton, man kan nog vara barn hela livet ut fast i måttliga doser.

Om jag skulle få välja mellan att vara en sjuåring för en dag eller en tjugoåring för en dag så skulle jag välja att vara en sjuåring igen. Vad härligt det skulle vara att få känna sig som ett barn ska känna och kunna känna omkring andra barn! 
Sen finns det säkert andra som skulle ha valt annorlunda men vi kan inte alla tycka likadant... 

En sak jag har märkt den här veckan är att man blir stolt över barnen. Oavsett om det är ett mål dom uppnått eller om dom lyckades räkna rätt så blir man stolt, även om det inte är någon nära bekant så blir det så, man blir på nått sätt så glad över att dom lyckats att man blir stolt...

Det kanske är konstigt att tänka så, men jag känner så :)
Och tänk så härligt det skulle vara att vara sju år igen! <3







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar